Mobilya ve Dekorasyon

1 Acun Ilıcalının Bodrumdaki Yazlığının Dekorasyonu




Daha önceden sevgili Acun Ilıcalının İstanbul Beykoz'daki evinin içinin fotoğraflarını sizlerle paylaşmıştım.Şimdi de Bodrum Yalıkavak'taki.üç katlı, 12 odalı ve toplam kullanım alanı 650 metrekare kullanım alanı olan,Casa Nova sitesindeki beş ayrı dairenin birleştirilmesiyle ortaya çıkmış Ilıcalı'ların bu lüks evi. Yazlığının Dekorasyonu nasıl hep beraber görelim istedim.Evlerini Dekore eden mimar aynımı bilmiyorum fakat şu var ki Ilıcalı ailesinin acı yeşil tonlarına karşı bir sempatileri var.Daha Beykozdaki evlerinin salonlarında kullandıkları Avizenin rengi ile Bodrumdaki evlerindeki misafir odalarında tercih ettikleri yeşil renk aynı tonlarda.Osmanlı motifli fayanslar banyo dekorasyonunda her iki evdede kullanılmış.Anladığım kadarıyla vazgeçilmezlerinden biri de salonu bir uçtan bir uca kaplayan Geniş Büyük L biçimindeki rahat koltuk takımları

 Bir evde en çok dikkat ettiğim noktalardan birisi de evin penceresinin büyüklüğü.Küçük penceresi olan evler hiç bana göre değil.Evin konumu ne olursa olsun,manzarası nereye bakarsa baksın küçük pencereler bana boğucu ve sıkıcı geliyor.Bu odadaki Pencereler çok güzel hem her iki yöne baktığından hem boydan boya tavandan abana kadar olduğu için zaten güzel ve şık olan odayı dahada güzel ve ferah göstermiş.Bu tarz kanepeler özellikle yazlık evlerdeki mobilyalarda tercih ediliyor.Çok rahat ve şık beyaz ve ahşap kanepe.Kendileriyle barışık insanlara dikkat edin evlerinde neredeyse her odada Büyük Güzel şaşalı ayalar vardır.Bu odada da küçük konsolun üstünde (bu arada ben konsol dedim adı başka bir şeyse bilmiyorum) Üstündeki beyaz ceviz ağacından olduğunu düşündüğüm oymalı ayna çok şık.Ortadaki oval ahşap sehpa ile koltukların ahşap mobilyaları hem renk hem model olarak uyumlu takım.Aslında bu odanın en can alıcı noktası Aksesuar olarak kullanılan renkli motifli kırlentlerde yatıyor.Kırlentler odaya renk vermiş sanki onlar o kanepede öyle kurula kurula serilmeseler odanın bir özelliği olmayacakmış gibi.Bu arada şık ince kumaştan seçilen bej perdeler ve yerde zeminde serili ince yolluk halının konsol ile renk uyumu gözden kaçmıyor.Tavandaki avize aydınlatmada bu odaya sanki bir konak odası havası vermiş.
 Bu kadar şirin pespembe cicili bicili genç kız odasında bu avize bence olmamış.En azından benim zevkime hitap etmiyor.Salkım saçak renk cümbüşü ve kristal avizeler pek bana göre değil.Ben olsaydım bu odaya böyle kokoş bir avize yerine yine pembe ve beyazın bir arada olduğu şu yarım daire şeklinde olan yuvarlak avizelerden tercih ederdim.Ama zemindeki oval pembe üzerinde keçe kumaşıyla çiçek desenleri yapılmış halı kimin zevki ve seçimiyse tebrikler çok şık güzel bir genç kız odasına yakışır bir halı.Pembe tül cibindirikler perdelerle çok uyumlu.
 Bakın bir yazlıktaki yatak odası dekorasyonu için tercih edilen mobilyalar ve sadelik ancak bu kadar güzel olurdu.Nedense yazlıkların ve yazlıktaki evlerin mobilyaları ve dekorasyonunun çok ağır ve şaşalı olanları bana itici geliyor.Eğer şehrin gürültü patırtısından uzak huzurlu,sakin bir tatil istiyorsanız yazlığınızı çok şık, nasıl diyeyim şık olsun ama böyle çok lüks ağır,oymalı mobilyalar baba koltuklar diye tabir ettiğimiz koltuklar,kalın kadife gibi perdeler olmaz gibi geliyor bana.Gerek yazlıkta gerek normal her zaman yaşadığımız evlerde tıka pasa mobilya düzeni sevmiyorum.Evimin içinde dolanırken aşmam gereken mobilyalar olmamalı.Ayağım oraya çarpacak,masanın yanından geçerken yan dön vs vs.Beyaz sade ve şık Perdeleriyle,Beyaz komedini duvardaki kelebek stickerleri ve sade bir nevresimle karyolanın örtülmesi hoşuma gitti.Orda gece uyumak nasıl bilmem ama serin bir öğleden sonra 1 saat şekerleme yapma fikri cazip geldi bana :)
İşte bahsettiğim acı yeşil misafir odası bu.Hani sayfanın e üstünde tabi o uzun yazımı okuduysanız:) Beykozdaki evlerinde salonlarında da bu acı yeşilden tablo ve avizeli var diye bahsettiğim.Orda bu rengi eleştirmiştim , salonun dekorasyonuna tek başına uygun görmemiştim.Ama sanırım Ilıcalı ailesi bu rengi banada sevdirdi.:) Yeşili bu kadar seven sevgili Acun ve ailesini Rize'ye Geldiklerinde Şu an geçici olarak 2013 haziranına kadar yaşayacağım ve yaşadığım Ardeşen Pirinçlik köyünde misafir etmek isterim.Hani olurda bu yazımı okurlarsa profilimde kim olduğum yazılı Atmacalar dediklerinde köyde herkes bizi bilir.
Lavobanın güzelliğine bakın.Sanırım Pirinç aksesuarlar kullanmışlar banyoda.Aslında bu güzel banyonun küvetini de görmek isterdim.Banyo fayanslarının lavoba tezgahının dahil edilerek döşenmiş olmasıda güzel
En üsteki oturma odasındaki kanapeyide aynı bu güzel salondaki renkli kırlentler gibi  kırlentlerle şenlendirmişler,renklendirmişler.Ilıcalı ailesinin vazgeçilmezlerinden biride bu l biçimindeki normalinden çok daha büyük L şeklindeki koltukları.Acı yeşil kendini bu sevimli salon dekorasyonunda da Berjerlerde ve uzun kırlentlerde göstermiş.Farkındasınız bu güzel yazlık evde bir konak havası var.
Sanırım burası evin girişi koridoru.Evin koridoru bu kadarsa düşünün tamamı ne kadar:) Benim evimin salonu bile bunun yarısı kadar:).Duvardaki  aplikler ve tavanda sarkan şık Avizeler takım ve çok şık.Duvarlardaki kabartma desenler motifler,karşıda beni unutma diyen ipek halı ılıcalı konağı tezimi doğruluyor:).Ahşap oymalı kadife berjerler harika.
Ne kadar güzel değilmi?. Bahçedeki bu şark köşesi sanırım havuzun yakınlarında Taş döşeme duvarlar,Renkli minderler,Sarı ve beyaz tabure çok güzel.

Yine L biçiminde oturma grubu koltuk takımı.Zarif orta sehpa ve müzik zevkini yansıtan evin dekorasyonunun bir parçası olan davul ve zemindeki kare motifli,desenli halı güzeller.
Bu hasır oturma grubu koltuk takımları sanırım yazlığın giriş katında.Siyah koltuk minderleri ile çok güzel ve farkındasınız L şeklinde.Şimdi anladım ki bu evin huzur parolası L Koltuklar:) Evin Pirinçten aksesuarları fil, ve sehpalar çok güzel.Bu ev gerçekten çok güzel.Allah güle, güle oturmayı nasip etsin Acun ailesine.Şimdi bu evin İç Mimarı kim mutlaka bulup alta yazılam .Bu güzel evi kim yarattı öğrenelim bizde elinize sağlık diyelim değilmi.
Evlerin içindeki odalara perde uygulanır fakat burda bir terslik var zekice düşünülmüş hoş bir dekore fikri.Odanın bahçeye bakan penceresine hoş renkli bir perde takmışlar çok cici.
Krem rengi mutfak takımı,dolapları,mobilyaları ve dekorasyonu.Oldukça geniş bol dolapları ve hoş bir dekorasyonu olan kullanışlı şık bir mutfak.Evin genel dekorasyonu ile uyumlu.
 Evin güzel köşelerinden biri daha.Ahşap yemek odası takımı.
Bu güzel evin bahçesini manzarasını gösteren bir resim buldum ve onuda sizinle paylaşmak istedim.Manzaraya bak :) Tüm yalıkavak önlerinde çok güzel.

İç Mimar: Thanx Co
Sitenin mimarisi:Y.Mimar Emre Kunt ve Nadine Perahya'nın ortak projelerinden biri olan Casa Nova sitesi, yaz sezonu için son derece konforlu ve fonksiyonel düzenlenmiş. Sitedeki tüm evler modern çizgide olup her evin kendine özel bahçesi var.




Yorum

1 Adet Yorum Yapıldı " Acun Ilıcalının Bodrumdaki Yazlığının Dekorasyonu "

Adsız dedi ki...

Çok güzel bir blog yapmışsınız.Dekorasyon hakkınaki yorumlarınızı ve fikirlerinizi okumak çok hoşuma gidiyor, çok doğalsınız:).Sizi takip etmeye devam edeceğim.Dekorasyon fikirleri ve ünlülerin evleri paylaşımlarınızı çok beğendim.Acun ılıcalının evlerini eşi Zeynep hanım yaptırmış onun seçimlerimiş.Çok güzel dekore edilmiş


29 Ağustos 2012 11:45

Yorum Gönder

 
Üste Çık Copyright © 2011-2013 | Kaynak Gösterilmeden Alıntı Yapmak Yasaktır! | Platinum Türkçe Blogger Teması